GadgetGear.nl

Review: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (Blu-Ray)

In 2016 mochten fans van Harry Potter in eens weer naar de bioscoop. Fantastic Beasts and Where to Find Them van J.K. Rowling, bracht de eerste spin-off in de wereld van tovenaars en dreuzels (mensen).

Wie de eerste Harry Potter films nog een beetje vers op het netvlies staat, weet dat Zweinstein en Perkamentus al een enorme voorgeschiedenis hebben met elkaar. Hoewel de eerste Fantastic Beasts wel losjes de links met de wereld van Harry Potter liet zien, gooit Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald het over een heel andere boeg.

Opnieuw draait het verhaal om Newt Scamander. Die wordt bij aanvang van de film nog even veroordeeld in verband met zijn avonturen in de eerste Fantastic Beasts. Binnen no-time zien we het verhaal compleet omslaan en trakteert J.K. Rowling ons op een ware detective met de nodige heftige actie. We zien hoe Grindelwald op spectaculaire wijze de gevangenis ontsnapt. Bovendien vertrekt hij al snel uit Groot Britanië. Het gros van het verhaal vindt dan ook plaats in Parijs.

Inhoud niet beschikbaar.

De grote tegenspeler in het verhaal van Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald is niemand minder dan Johnny Depp in de rol van Grindelwald. Hoewel de types die Johnny speelt doorgaans een beetje op hetzelfde neerkomen, is deze rol weer eens iets anders. In zijn rol als de tovenaar Grindelwald probeert hij nog voor de tweede wereldoorlog een soort nazi regime onder de tovenaars te vormen. Met als doel dat tovenaars onder zin bewind de wereld regeren. Om de mens op de tweede plaats te zetten.

In tegenstelling tot de eerste film uit de serie, spelen de fantastische beesten een kleinere rol in de film. Ja, de link blijft aanwezig, maar de hele film voelt meer aan als een magische detective. Weer eens wat anders, maar toch ook wel heel leuk.

We keken meteen de extended cut van Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald. Deze bevat zo’n kleine 10 minuten aan extra beeldmateriaal. Leuk detail is dat de scenes die niet in de bioscoop te zien waren, keurig zijn gemarkeerd. Daarnaast bevat de set DVD’s nog veel ander bonusmateriaal. Fans van de wereld van Harry Potter hebben heel wat te kijken op deze uitgave van Warner Bros.

Conclusie: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

De Harry Potter films waren 7 keer meer van hetzelfde. De eerste Fantaqstic Beasts was duidelijk anders. En deze tweede ook. Het voelt aan alsof J.K. Rowling en Warner Bros. nu echt de vrijheid nemen om de wereld van Harry Potter vanuit verschillende hoeken te benaderen. We kijken dan ook uit naar de volgende fantastic Beasts. Zeker omdat deze toch echt een open einde heeft.

kopen
→ Check de prijs bij Bol.com

Reageren

Starten met de BitCoin

Wil jij ook investeren in crypto valuta? Dan start je met de inkoop van BitCoin, LiteCoin, Etherium, Ripple of een andere populaire munt. Wij adviseren dan BitcoinMeester.

Wil je daarna ook actief gaan handelen in altcoin? Dan verstuur je jouw crypto valuta van BitcoinMeester naar een marktplaats als Binance.

Wil je het crypto nieuws volgen? Check dan onze Crypto Valuta pagina.

Let op: Je kunt geld verdienen, maar ook verliezen. GadgetGear.nl is op geen enkele manier verantwoordelijk voor jouw risico’s.

Deze website maakt gebruik van diensten van derden. Om bezoek te indexeren zodat we weten welke artikelen populaire zijn (Google Analytics), om video's te laten zien (o.a. YouTube), tweets te laten zien (Twitter) en andere zaken. Deze derden zetten analytische/tracking cookies op jouw computer. Zo kunnen ook wij onze boodschappen bij de supermarkt blijven betalen en deze site blijven maken. Accepteer je de cookies niet, zullen verschillende delen van de website niet functioneren - Sorry.

Sluiten