Review: Goosebumps 2: Haunted Halloween (Blu-Ray)

• Leuk verhaal
  • Eng, maar niet te eng

The Bad

Goosebumps 2: Haunted Halloween kopen
→ Check de prijs bij Bol.com

De boeken worden in Nederland vertaald naar de Kippenvel serie, maar in het Engels heten ze Goosebumps. Een zeer succesvolle kinderboekenserie van schrijver RL Stine.

Het verhaal van Goosebumps 2 start in Wardenclyffe, New York. Hier woont een gezellig gezinnetje met twee kinderen. Dochter Sarah Quinn en zoon Sonny Quinn. Sonny is een beetje een Nerd zoals we die in films graag zien. Samen met zijn matje is hij een opruimbedrijfje gestart. Wie van zijn of haar zooi af wilt, kan de jongens in schakelen die er geld mee proberen te verdienen. Wanneer de twee een eerste klant krijgen, mogen ze naar een verlaten huis. Daar vinden ze een kist met daarin een boek. Een Goosebumps boek dat RL Stine nog niet heeft afgeschreven. En ze vinden een pop… Slappy. De pop die in de vorige Goosebumps film ook al de nodige problemen veroorzaakte.

Inhoud niet beschikbaar.

Ook nu gaat Slappy weer heel wat rotzooi schoppen door Halloween tot leven te brengen. En dat gaat natuurlijk op een hilarische, maar voor kinderen toch spannende manier. Hoewel wij ouders kunnen genieten van een stel Street Fighter poppen die tot leven komen en gaan knokken, herkennen kinderen weer de Haribo beertjes die proberen de hoofdpersonen op te eten. Feest!

De cast acteert prima, maar we merken wel dat ze nog wat jong en onervaren zijn. Met uitzondering voor de buurman die door Ken Jeong wordt neergezet. Die man heeft altijd de lachers op zijn hand.

Ook qua extra’s weet Sony de disc mooi op te leveren. Zo zijn er onder anderen experimenten die de kinderen met de hoofdrolspelers en Slappy kunnen uitvoeren. Echt een leuke Blu-Ray dus.

Conclusie: Goosebumps 2

Sony Pictures heeft met Goosebumps twee geprobeerd een echte griezelfilm voor de jeugd te maken. En daar zijn ze aardig in geslaagd. Zelfs voor ouders is dit gewoon goed te verteren. Aanrader!

Goosebumps 2: Haunted Halloween kopen
→ Check de prijs bij Bol.com

Reageren

Deze website maakt gebruik van diensten van derden. Om bezoek te indexeren zodat we weten welke artikelen populaire zijn (Google Analytics), om video's te laten zien (o.a. YouTube), tweets te laten zien (Twitter) en andere zaken. Deze derden zetten analytische/tracking cookies op jouw computer. Zo kunnen ook wij onze boodschappen bij de supermarkt blijven betalen en deze site blijven maken. Accepteer je de cookies niet, zullen verschillende delen van de website niet functioneren - Sorry.

Sluiten