Review: Ash vs Evil Death seizoen 3 (Blu-Ray)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 5 sterren.

• Het verhaal wordt tot een fantastisch einde gebracht
  • Het team van acteurs speelt hun rollen geweldig

Ik had eerlijk gezegd, niet verwacht dat Ash vs. Evil Death het zo lang zou volhouden. De originele film werd al aardig uitgerekt tot een heel eerste seizoen en nog steeds is Ash niet te stoppen.

Het was zo’n 30 jaar geleden dat Bruce Campbell voor het eerst in de huid kroop van Ash, in de legendarische horrorfilm Ash vs. Evil Death. Toen enkele jaren geleden werd gestart met een serie over Ash, was het een fijne verrassing om Bruce Campbell opnieuw in de rol van Ash te zien. Ik vraag me oprecht af of iemand anders, met dezelfde overtuiging, dezelfde onzin zou kunnen uitkramen. En dat is precies wat de serie nodig heeft.

En ik trap maar meteen met de deur in huis. Na dit derde seizoen zit het erop. Definitief. Bruce Campbell stopt ermee, dus de ook de serie. En kennelijk was dat op tijd bekend, want het is echt stoppen op het hoogtepunt. Dit hele seizoen wordt naar het einde van de strijd tussen Ash en het kwaad toegewerkt. Die strijd wordt niet alleen in de laatste aflevering beslist, maar alle belangrijke open eindjes worden afgesloten. Geen epische cliffhanger, maar een goede afronding.

Waarom ik meteen met het einde van de serie begin in deze review? Niet om de boel te spoilen. Ik heb Ash niet tot overwinnaar verkondigd, maar ook niet toegegeven dat de wormen zich een weg door zijn schedel vreten, diep onder de grond. Meer omdat Ash vs. Evil Death drie seizoenen lang een optelsom is van perfect samenhangende chaos en onzin. En Deadites. Natuurlijk. Daarom heb ik in deze review zelfs geen trailer geplaatst.

Het hele derde seizoen van Ash vs. Evil Death duurt zo’n 4 uur en past op slechts twee Blu-Ray schijfjes. Dat niet alleen, maar er staat ook nog wat bonusmateriaal op. Zo is er een samenvatting van wat er tot nu toe is gebeurd en is er een blik achter de schermen.

Conclusie: Ash vs. Evil Death (Blu-Ray)

Je gaat dit derde seizoen van Ash vs. Evil Death niet kijken als je de eerste twee seizoenen niet hebt gezien. En met hetzelfde respect voor de serie ga ik in deze laatste review niet in detail over de verhaallijn vertellen. Dit derde seizoen moet je zo blanco mogelijk in gaan. Laat de bullshit over je heen komen en zie hoe de schrijvers alles keurig aan elkaar knopen.

Ash vs Evil Death kopen