GadgetGear.nl

Withings is terug met Sport horloge Steel HR Sport

Withings stond aan de wieg van de wearable markt. Twee jaar geleden kocht Nokia het Franse innovatieve bedrijf. Eerder dit jaar kocht de oprichter het bedrijf terug van Nokia. Het oorspronkelijke merk is terug met een fris nieuw horloge; de Steel HR Sport.

Microsoft kocht Nokia en Nokia kocht later Withings. Beide overnames waren geen succes. Het Nokia telefoonmerk is ondergebracht is een geheel andere firma. Withings daarentegen is terug bij de oprichter en een deel van het oude team. Oprichter Eric Careel: ”Ik ben verheugd om weer te gaan werken met de briljante teams die het merk zo geweldig hebben gemaak. We hebben een opwindende uitdaging voor ons terwijl we de grenzen van digitale gezondheid blijven verleggen.” De Steel HR Sport is het eerste bewijs van het nieuwe elan. Een nieuw elan met een fris nieuw logo en een oude vertrouwde naam: Withings.

Betere looks. Betere workouts.

Steel HR Sport is een hybride smartwatch dat speciaal is ontworpen voor training met hartslagbewaking, multisporttracking, verbonden GPS en een beoordeling van het fitnessniveau via VO2 Max-schatting. Al deze geavanceerde functies zijn ondergebracht in een klassiek uurwerk met een batterij die goed is voor 25 dagen. De duurzame behuizing van roestvrij staal is waterbestendigheid tot 50 meter.

Monitor jouw sport met hartslag

Het nieuwe horloge heeft Multi-sport tracking. Meet de trainingsduur, de verbrande calorieën en toont continue de hartslag met een gedetailleerde analyse van de tijd besteed aan hartslagzones (licht, matig, intens en piek) in de Health Mate-app.
Activeer de trainingsmodus eenvoudig door te kiezen uit meer dan 30 sporten. Steel HR Sport beschikt ook altijd over automatische trainingsherkenning. De locatiebepaling uit de gekoppelde telefoon wordt vertaald naar kaartinformatie. Het horloge bezit zelf geen gps.

Kies jouw stijl

De HR Sport is antraciet grijs met een witte of zwarte wijzerplaat. Withings biedt keuze uit 4 typen bandjes. Dankzij het universele ontwerp zijn de bandjes te vervangen door de horlogebandjes die bij de juwelier te koop zijn. Voor net geen 200 Euro heb je zo’n mooi sporthorloge wat niet elke dag aan de lader hoeft.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zeeman Albert

Albert is gecertificeerd marketeer en innovatie verslaafd. Zo'n beetje elk product met een stekker of batterij moet wel door zijn handen. Klopt het design, wat is het verhaal er achter en wie heeft er wat aan?
Albert reviewed producten sinds 1996. Sinds 2002 struint Albert internationale beurzen af op zoek naar nieuwe producten en trends in consumenten electronica.

Als marketing en innovatie specialist helpt Albert bedrijven te innoveren en te vernieuwen. Meer info over Albert als marketing specialist en trendwatcher op www.id-tank.com.