Review: Deadpool 2 – Super Duper Cut (Blu-Ray)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 5 sterren.

• Heerlijk karakter om naar te kijken
  • Messcherpe humor
  • Verveelt geen moment
  • Sterke cast

De enige echte 16+ superheldenfilm uit het Marvel Universum van dit jaar ligt in de winkel; Deadpool 2. Wij ontvingen van FOX de Deadpool 2 – Super Duper Cut uitvoering. Waanzinnig!

Deadpool is terug. Tijdens de eerste Deadpool film werd al meteen duidelijk dat de filmserie het buitenbeentje binnen het Marvel universum zou worden. De antiheld Deadpool werd voor een duidelijk 16+ publiek gepositioneerd. Met hilarische grappen die echt niet konden, maar ook met de nodige gore. Echt niet geschikt voor jonge kijkers dus en daarmee een instant hit. De superheld heeft namelijk de humor van Spider-Man, maar dan een beetje zwartgalliger. Omdat hij simpelweg niet kan sterven. En hoewel hij deze gave graag inzet om de mensheid te redden, steekt hij er ook graag de draak mee.

Wat de film ook uniek maakt, is hoe Deadpool de draak steekt met de film zelf, het Marvel universum en FOX als productiemaatschappij. Zo klaagde hij in de eerste film al dat hij wel op de locatie van de school van The X-Men was, maar dat FOX geen geld had om ‘bekende’ X-Men in beeld te brengen. Dat gezeur stopt in deze tweede film natuurlijk niet. Al zien we al snel meer bekenden dat we in eerste instantie hadden verwacht. Het is vooral leuk om ook Juggernaut in actie te zien komen.

Deadpool / Wade Wilson wordt gespeeld door Ryan Reynolds, die de film ook produceerde. Het is een bijzondere rol voor Ryan Reynolds gezien hij al eens een DC superheld speelde. Namelijk The Green Lantern. Die film werd geen echt succes. De oplettende kijker weet echter dat hij al veel eerder te zien was als Wade Wilson/Deadpool. Namelijk in X-Men Origins: Wolverine (2009).

Hoe gaat het verder? Het zal je geen verrassing zijn dat Deadpool 3 al in de steigers staat. Deze filmserie is na X-Men het tweede grote Marvel kassucces voor FOX. Daarnaast komt er een film van de X-Force die in Deadpool 2 werd opgericht (en vrijwel compleet uitgeroeid).

Super Duper Cut

Wij keken de Deadpool 2 Super Duper Cut uitvoering. Die is een kwartier langer dan de bioscoopversie. 134 minuten dikke actie en heftige grappen. Alles is keurig in 7.1 kanaals DTS afgemixt. Qua extra’s kunnen we alleen maar klagen over dat we er wel heel veel tijd aan kwijt zijn geraakt. Die zijn zo goed en waardevol dat je alles wilt zien. Top!

Conclusie: Deadpool 2 – Super Duper Cut

Kun je een tweede Deadpool film tot een succes maken terwijl je geen verhaal hebt over het ontstaan en het leed van de held? Zeker. Het verhaal is dan wel iets dunner, dit maakt de actie en humor wel weer goed. En dan de enorme hoeveelheid leuke extra’s. De 16+ classificatie is geheel terecht en gelukkig maar. Want het team achter Deadpool kan nu dingen doen die we in andere Marvel films ook willen zien…

Deadpool 2 kopen