GadgetGear.nl
Pocophone F1

De Pocophone F1 is Xiaomi’s antwoord op de OnePlus 6

OnePlus legt al enkele jaren het vuur aan de schenen van de gevestigde merken, maar produceert enkel vlaggenschip toestellen terwijl moedertje Oppo de hele markt probeert te bedienen. Xiaomi gaat nu hetzelfde doen met de Pocophone F1 van Poco.

Poco

Poco is, net als OnePlus, een dochtermerk van een grotere speler in de Chinese markt. In dit geval Xiaomi. Het dochtermerk heeft eigenlijk maar één product tegelijk en is daarmee heel goed beheersbaar. Dit maakt het ook gemakkelijker om het product wereldwijd aan te gaan bieden en te ondersteunen. Zo doet OnePlus het ook onder het grote Oppo. Uiteindelijk heeft het grotere merk het voordeel op basis van de ervaringen van het dochtermerk nieuwe markten te kunnen betreden. Zoals Oppo nu duidelijk aan het doen is.

Pocophone F1

De Poco Pocophone F1 is de eerste vlaggenschip smartphone die het merk de markt in gaat blazen. Net als bij de OnePlus 6 gebouwd op basis van de Qualcomm Snapdragon 845. Net als Xiaomi laat op de markt om zo te kunnen genieten van inkoopvoordeel en de prijs te kunnen drukken. Poco gaat met €420 zelfs onder de prijs van de OnePlus 6 door. Net als bij de Samsung Galaxy Note9, zal de Pocophone F1 voorzien worden van waterkoeling. Er komt een 20 megapixel beeldsensor in te liggen en een inkeping in het 6 inch grote display. Het zal om een FullHD+ display gaan van 2.160×1.080 pixels. Voor de 64GB variant ga je €420 betalen, voor de 128GB variant €460. Net als bij OnePlus verwachten we dat de prijzen in de loop der jaren langzaam oplopen.

2 reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Jullie zeggen dat de prijzen wellicht zullen oplopen, maar Xiaomi en Oppo zijn in deze niet vergelijkbaar. Dit omdat Xiaomi’s eigen toestellen al op het lage punt liggen van de Oneplus telefoons. Dus wat jullie zeggen zou alleen moeten kloppen als de verwachting er ook is dat de Xiaomi-telefoons richting de prijzen van de Oppo-telefoons gaan.

    • Nee, we verwijzen naar de strategie die vrijwel ieder merk gebruikt om de Europese markt te kopen. Door simpelweg met minieme marges de markt binnen te komen en op termijn de marges te vergroten. Wat de prijspunten exact zijn maakt dan niet uit. Zo zien we OnePlus ieder jaar omhoog gaan in prijs, maar ook Huawei, Nokia etc. Samsung en LG zijn ook ooit zo begonnen. Xiaomi begint officeel nog maar net in Europa en Oppo ook. Dus we gaan het zien.