Vijf merken hebben deze week de HDR10+ standaard gelanceerd. De verzameling merken bestaat uit zowel programmamakers als TV producenten. Met deze nieuwe standaard hopen de merken een nog betere TV ervaring naar de kijker te brengen.

Opvallend is dat de partijen achter de standaard, de standaard meteen royalty vrij hebben gemaakt. Dat wil zeggen, er moet wel een jaarlijkse, administratieve bijdrage worden afgedragen. Zo worden TV’s bijvoorbeeld door een externe partij gevalideerd voor ze het logo mogen dragen. Het gaat de partijen er dus niet om te verdienen aan anderen die HDR10+ willen gebruiken, al hebben ze natuurlijk zelf al een technologische voorsprong. Het gaat om Samsung, Panasonic, 20th Century Fox, Amazon en Warner Bros.

De specificaties voor de nieuwe HDR standaard worden op korte termijn openbaar gemaakt aan andere fabrikanten van hardware als TV’s, maar ook aan andere filmproducenten. Deze kunnen dan in aanmerking komen voor certificering en mogen dan ook het nieuwe HDR10+ logo opnemen op hun producten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.