Review: The Magicians Seizoen 2

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Goed verhaal
  • Prachtige locaties
  • Leuke cast

• Koop dit niet op DVD, maar gok op de Blu-Ray. Dit is echt zonde van de mooie serie.

Het is ongeveer vier maanden geleden dat het eerste seizoen op Blu-Ray in de bus lag. Inmiddels ligt seizoen 2 in de winkel waarvan we de DVD ontvingen. Ik heb het over The Magicians. Een serie die een beetje aan Harry Potter doet denken, al hebben de tovenaars op school ook gewoon seks en zijn ze niet vies van een blowtje. Als Hogwards echt zou zijn dus… zoiets.

Het Hogwards van The Magicians heet Brakebills University en alles draait ook dit seizoen weer om de wereld van Fillory. In het eerste seizoen maakten we kennis met dit paradijs dat in een soort van andere dimensie hangt. In dit seizoen ontdekken de studenten dat iedereen die het prachtige Fillory bezoekt, als een ander persoon terugkeert. Er is dus weer iets vreemds aan de hand en voor we het weten, zien we hoe de magische wereld van The Magicians opnieuw wordt bedreigd door een groot kwaad. De groep studenten moet dus opnieuw de strijd aan gaan en samenwerken, want de nodige uitdagingen met zich meebrengt.

Hoewel ik geen die-hard fantasy liefhebber ben, blijft The Magicians mij intrigeren. Vooral doordat de wereld van de gewone mens zoveel aansluiting heeft op de wereld op Brakebill University. Hoewel de studenten daar met toverstokjes spelen, hebben ze dezelfde driften en stommiteiten die echte studenten kenmerken. Dit geeft de serie een misschien onbedoeld gevoel van humor mee. Daarnaast is de afwerking echt fantastisch. De magische wereld ziet er echt magisch uit, zonder over the top te gaan. Hierdoor is het ook een prima serie voor iedereen die niet zo heel veel met fantasy heeft.

Qua bonusmateriaal heeft de DVD niet zo gek veel te bieden. Er zit wel een gag reel op en één behind the scenes achtige special, maar daar moet je het als fan dan ook mee doen. Universal heeft de DVD uitvoering dus niet heel veel spekvet meegegeven, maar wellicht is dat ook om je te verleiden voor de Full HD versie op Blu-Ray te gaan.

Conclusie: The Magicians Seizoen 2 (DVD)

Eigenlijk is het doodzonde. The Magicians is een prachtige serie, dat zag ik op de Blu-Ray die ik eerder dit jaar beoordeelde. Dat ik dit tweede seizoen nu op DVD kijk voelt een beetje als een afstraffing. Je ziet gewoon aan alles dat de makers van de serie hebben gewerkt aan nog meer moois, maar met de lage resolutie van DVD zie je daar toch maar heel weinig van. Zonde. Koop dit niet. Ga voor de Blu-Ray.

The Magicians Seizoen 2 kopen