Review: Spider-Man Homecoming (4K Blu-Ray)

• Geweldig verhaal
  • Enorm sterke cast
  • Eindelijk weer een geloofwaardige Peter Parker
  • Wat is er gebeurd met tante May!? :-)
  • Enorm veel extra's

Met de vorige Spider-Man trilogie zette Sony alles op alles om haar kwaliteit in 3D animatie te laten zien. De films werden tot in de puntjes perfect afgewerkt. Met de nieuwe Spider-Man Homecoming laat Sony opnieuw een sterk staaltje beeldtechniek zien. Ditmaal in 4K, met HDR uiteraard.

Spider-Man Homecoming vertelt opnieuw het verhaal van Peter Parker en hoe hij veranderd in Spider-Man. Daarbij laat regisseur John Watts de strips duidelijk los. Niet alleen wordt Spider-Man op een nieuwe manier geïnfecteerd, we ontmoeten een totaal ander vriendinnetje. En tante May… is best hot.

Ook Peter Parker is een complete reboot geworden, maar meer naar de tijd van Tobey Maguire. In tegenstelling tot Andrew Garfield in The Amazing Spider-Man maakt Tom Holland Spider-Man weer lekker nerdy. Hij heeft zelfs wat weg van de jonge Michael J. Fox. Daarnaast heeft hij ook nog een geheime kracht; de aanwezigheid van Robert Downey Jr. als Iron Man. Hij is de coach van de jonge Peter Parker.

Hoewel Marvell de laatste jaren al steeds meer humor in haar superheldenfilms laat zien, blijft Spider-Man een serie films die wel heel dicht tegen het comedy genre aan zit. Zo ook in deze Spider-Man Homecoming. Vooral de reacties van de omgeving op de single tante May zijn enorm leuk en Peter’s vriend Ned (Jacob Glover) weet bovenmatig veel oncomfortabele momenten neer te zetten. Heerlijk!

Ook de vijand mag er zijn. Michael Keaton zet een fantastische Adrian Toomes ofwel Vulture neer. De rol is hem letterlijk op het lijf geschreven. Vulture is niet een crimineel die echt van Spider-Man af wil, maar de twee komen elkaar steeds tegen. Vulture is ook geen crimineel omdat hij een crimineel wilde zijn, maar omdat hij min of meer een gedwongen keuze heeft gemaakt. Spider-Man zit hem dus meer dwars dan dat de uitschakeling van Spider-Man het doel is.

Spider-Man fans gaan genieten van deze uitvoering van Spider-Man Homecoming. De extra’s zitten natuurlijk allemaal op de BD schijf en je komt iets niets te kort. Er wordt heel veel aandacht besteedt aan het introduceren van Tom Holland als de nieuwe Spider-Man. Ook enorm leuk zijn de infomercials van Captain America. Ja, er valt enorm veel te beleven op deze schijfjes. Tenslotte krijg je er ook nog een UV code bij om de film op ieder apparaat te kunnen downloaden. Hulde aan Sony Pictures.

Conclusie: Spider-Man Homecoming 4K

We zitten in de derde reboot van Spider-Man en dat is zeker geen straf. De vorige reboot was erg vermakelijk, maar wist niet de indruk te maken die Tobey Maguire met zijn Spider-Man achterliet. Tom Holland is eindelijk weer een Spider-Man zoals we deze verwachten en de samenwerking met Iron Man is buitengewoon vermakelijk. Okay, de nieuwe tante May is wel even wennen, maar toch ook wel weer heel leuk.