Review: Narcos Seizoen 2 (DVD)

• Unieke vertelling
  • Verhaal wordt steeds heftiger
  • Sterke cast

Narco’s knalde erin op Netflix. Eindelijk werd het verhaal van de grote drugsbaron Pablo Escobar verteld. Over geromantiseerd natuurlijk omdat we wel een beetje vermaakt willen worden, maar het was nou eenmaal een bijzondere drugsbaron en dan mag daar best een serie over worden gemaakt.

De serie viel niet alleen op door het ontwerpwerp. De serie viel op veel meer fronten op. Het was een serie waarin voornamelijk Colombiaans gesproken werd met af en toe stukken in het Amerikaans en er werden veel authentieke beelden gebruikt. Iets waar bij de casting van de verschillende karakters, rekening mee gehouden diende te worden. En… de serie werd in no-time een enorm succes.

In seizoen 1 maakten we kennis met Pablo Escobar en de DEA agenten die samen met de Colombiaanse overheid werkten om hem achter de tralies te krijgen. Iets dat op het einde van het eerste seizoen ook lukte. Al was het een gevangenis die Pablo zelf liet bouwen. Die alleen van buiten op een gevangenis leek en waarbij de afspraak was dat Pablo er alleen zou verblijven als de overheid op kilometers afstand bleef. Ook zagen we de opkomst van het Cali kartel als bedreiging voor het imperium van Pablo.

Hoewel de twee kartels elkaar in het eerste seizoen niet mochten, onderhandelden ze wel met elkaar. Zo kon het Cali kartel rustig groeien en kon Pablo zijn focus leggen op de strijd met de DEA. In dit tweede seizoen lijkt het imperium van Pablo uit elkaar te vallen en is het Cali kartel er happig op om delen van Pablo’s kartel in te nemen. Het gezin van Pablo komt ook verder onder druk te staan en een oud agent wordt uit Madrid gehaald om Pablo om te leggen. En op dat moment ontstaat er ook een strijd tussen de overheid en het hooggerechtshof. De overheid wil Pablo dood. Het hooggerechtshof niet.

Conclusie: Narcos Seizoen 2 (DVD)

De strijd tussen Pablo en de overheid bereikt nieuwe hoogten in dit tweede seizoen van Narcos. De bijzondere manier waarop het verhaal in beeld wordt gebracht blijft ongewijzigd terwijl we zien hoe het respect voor levens aan beide kanten vervaagd. Hoe de overheid begint met executies en Pablo kinderen begint in te zetten. Langzaam komt Pablo tot een spannend eindspel.

Narcos Seizoen 2 kopen