Review: Sing (Blu-Ray)

Ja, ik nam het risico. Ik was bang dat Sing weleens een chickflick voor piepjonge chicks zou kunnen zijn. Zo’n film waar je als vader liever niet bij meekijkt. Gelukkig heeft Sing ruim voldoende zelfspot dat ook deze stoere vent met een glimlach op de bank meekijkt met de kids :-).

Het begint meteen goed voor mij als man. Ik krijg vrijwel meteen een dik varken op het beeld dat als übernicht (en nu hoop ik niemand te beledigen, maar je weet wat ik bedoel) een eigen versie van Lady Gaga’s Bad Romance op het witte doek zet. Daarmee is de sfeer voor mij al snel gezet. En dat is niet het enige waar ik als volwassene heerlijk van kan genieten. Wat te denken van twerkende konijntjes en het bekende kamerolifantje? Niets anders dan heerlijke stereotypen mogen het verhaal van Sing neerzetten.

Oja, het verhaal. Zou ik bijna vergeten. Het gaat hier natuurlijk om een talentenjacht. Een talentenjacht, georganiseerd door de koala Buster Moon. De talentenjacht is mogelijk de laatste redding voor zijn troosteloze theater. De vijf finalisten dragen allemaal een eigen verhaal met zich mee in de strijd om de winst.

Oké, niet veel verhaal dat geeft ik toe. Maar wel een enorm hoge grapdichtheid en eerlijk gezegd, een heerlijke selectie aan tracks die de karakters zingen. Daarbij gaat het niet alleen om de hits en artiesten van de afgelopen jaren, maar zelfs hits uit mijn jeugd. Sing weet me dus bij m’n %^&$& te grijpen. Doen ze tocht goed, die jongens van Universal.

We ontvingen van Universal de Blu-Ray uitvoering van Sing. Universal levert deze met DVD uitvoering. Handig voor de DVD speler in de auto. Om hem ook op andere apparaten te bekijken, krijg je er nog een UV code bij. Handig! Verder zitten er 3 mini films op het schijfje. Pure luxe. En natuurlijk heel veel extra’s die met de muziek van de film te maken hebben. Waaronder extra’s waarbij kinderen mee kunnen zingen met de karakters uit de film. Erg leuk.

Conclusie Sing (Blu-Ray)

Al mijn vooroordelen gingen overboord bij het zien van Sing. Wat een enorm leuke film. Ik denk dat ik nog meer heb genoten dan mijn kinderen en dat komt niet snel voor bij kinderfilms. Een must-see voor ieder gezin.

Sing is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.