Review: De Sims 4 Stedelijk Leven (PC/MAC)

• Veel nieuwe bouw/koop/kleren voorwerpen
  • GeekCon! :)
  • Gamen en Basketball
  • Nieuwe carrieres

• Uitbreiding binnen Stedelijk Leven
  • Festival interacties hetzelfde

Sul sul Het is zover!  Het derde uitbreidingspakket voor De Sims 4, Stedelijk Leven, is nu beschikbaar! Kruip in de huid van de echte stadsmens met de terugkerende appartementen. Snuif de verschillende culturen op binnen deze uitbreiding met de festivals of begin één van de drie nieuwe carrières. Lees de review hier!

San Myshuno

San Myshuno, een stad die is gecreëerd uit de beeltenis van  wereldsteden San Francisco, New York en de Tokio. De stad is net zo druk als een wereldstad en vol van leuke en gevarieerde Sims. Ontvlucht je krappe startersappartement en wees welkom in de vijf districten van deze nieuwe stad.

sanmyshuno_5

Specerijenmarkt

Een familie wijk beroemd om zijn festival, de vlooienmarkt. oude, schilderachtige buurt die gekenmerkt is door de fleurige mozieken en appartementen van baksteen.

Kunstkwartier

Eén van de mooiste buurten van de stad waar elementen te herkennen zijn het Yerba Buena Center tegenover het San Francisco Museum of Modern Art. De thuisbasis van de Humor en Hijinks Festival, de Boheemse Arts wijk is geliefd bij muzikanten, kunstenaars en allerlei creatieve types.

Modedistrict

Populair district vooral voor de jonge en trendy Sims. Het Fashion District is ook de thuisbasis van de Romance Festival. Ohja, je hebt hier ook GeekCon!

Binnenstad

Een prachtige omgeving met een mooi uitzicht over de stad. Luxe appartementen in wolkenkrabbers, voor Sims die bekend staan als de rich and powerful.

Myshuno Meadows Park

Omgeven door bomen en zowel het stadsbeeld, Myshuno Meadows is een geweldige plek voor een relaxte bruiloft of outdoor verjaardagsfeestje.

sims-4-stedelijk-leven-08-san-myshuno

Festivals

Visueel is San Myshuno geweldig. De eerste keer dat je de wereld ziet, rondkijkt sta je echt even stil bij de hoeveelheid detail.  Wel moet ik toegeven dat het enorm lijkt, maar eigenlijk zeer beperkt is. In iedere buurt vind je maar toegang tot een één plein met je appartementen daar omheen. Is dit dan wel uitbreiding genoeg? Ja, toch is deze pack met recht een uitbreiding. Dat zit hem vooral in de extra’s zoals de nieuwe appartementen, het basketballen, gamen, GeekCon, de nieuwe bouw en koopvoorwerpen en ook in de festivals.

sanmyshuno_4

Want de festivals zijn het geen wat deze districten bij elkaar brengt. Ieder district heeft zijn of haar eigen eigenaardigheid. Zo zijn de rijken een beetje gek, lopen er kakkerlakken bij de wat minder bedeelden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat deze verschillende Sims allemaal bij elkaar brengt is een feestje. De festivals zijn al net zo verschillend als de Sims die het geven. Zo heb je een GeekCon (ja, juist!) die is geweldig met de hacking – en gaming wedstrijden. Voor die wedstrijden kun je trouwens zelf thuis trainen, want gamen kan is Stedelijk leven! Daarover later meer. Het Spice festival is authentiek en het is hilarisch om te zien hoe je Sim struggled met het eten met  eetstokjes.  De rommelmarkt is super handig om aan wat  goedkopere meubels te komen  wanneer je woont in Culpeper.  De festivals zien er super leuk uit en brengen je keer op keer leuke interacties. Wel is een kanttekening dat de gameplay van de festivals altijd hetzelfde zijn, het is daarom te gek om allemaal eens mee te maken maar een tweede en derde keer hetzelfde te zien? Dat weet ik zo net nog niet.

festival_humorhippigheid

Appartementen

De appartementen van Sims 4 Stedelijk leven zijn vergelijkbaar met die van De Sims 2 & 3. Je kunt jezelf meerdere appartementen binnen een complex toekennen én je bent weer helemaal vrij om te doen met de ruimte tussen de vier muren. De muren zelf kun je nog steeds niet aanpassen, maar dat is ook geen gemis. De prijzen zijn net zoals eerder een stuk lager dan de aanschaf van een huis, maar kopen is dus niet echt kopen bij de appartmenten van de Sims want je moet wel maandelijks huur betalen.

appartementen_1

De extra’s van Sims 4 Stedelijk leven

Als je de huidige inboedel zat was, dan kun je nu weer opgelucht ademhalen bij Stedelijk leven. Alle kleding, voorwerpen en kaveleigenschappen kunnen overal gebruikt worden. De kleding is leuk, trendy en divers. Hetzelfde geldt voor het bouwen en kopen. Er zijn veel nieuwe voorwerpen waarmee je jouw woning kunt verfraaien.

sims-4-stedelijk-leven-bouwen

Ik weet niet of je van basketball houdt? Je Sim kan je het in ieder geval leren.  Wanneer het basketbalveld leeg is, kunnen Sims oefenen door in hun eentje wat tweepunters, driepunters of zelfs dunks proberen te scoren (als ze daar de vaardigheden voor hebben). Sims met een specifieke overtuiging kunnen zelfs hun fantasie de vrije loop laten en doen alsof ze samen met de grote sterren belangrijke wedstrijden spelen. Als jouw Sim op stap is met vrienden, kun je hem of haar uitdagen voor een potje basketbal om te zien wie het beste kan scoren op het veld.

ts4_800_ep03_work_play_screens_basketball_02_001

Gamen binnen een game, jaja, bij de Sims 4 Stedelijk leven kan het. Behalve Social media is dit is direct de meest gemakkelijke manier voor jouw Sim om te ontspannen. Sims kunnen een reeks games spelen, alleen of met vrienden, binnen onze favoriete genres. Je Sims kunnen van een sciencefiction RPG vol actie, een racegame en zelfs een collectie klassieke feestgames genieten. De spelcomputer ziet er geweldig uit en het is een fantastisch nieuw, leuk voorwerp waarmee je Sims zich op kunnen laden na een pittige training of drukke werkdag. De spelcomputer ondersteunt ook de gamevaardigheid, die heel goed van pas komt voor Sims die mee willen doen aan wedstrijden tijdens GeekCon.

sims4-stedelijk-leven-gamen

De Sims 4 Stedelijk leven brengt je een echte, ademende, levende, bruisende stad. De mogelijkheid om  buiten je appartement te lopen, over de stoep te slenteren en door je buurtje te buurten kan zonder laadschermen. Dat maakt het San Myshuno leven en de Sims een echtere Simulatie.  Deze uitbreiding moet je wel even goed van te voren doorlezen, want Stedelijk Leven is echt anders de andere uitbreidingen. Niet beter of slechter, anders. Het Stedelijk leven brengt je namelijk een pakket dat niet toepasbaar is in alle andere werelden van de Sims. Dat lijkt logisch, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe jammerder ik het vind. Er zijn namelijk geen appartementen en festivals mogelijk buiten San Myshuno. Het biedt dus geen uitbreiding aan je huidige Sims 4, maar is een los staande game binnen het geheel. Ook bestaat de stad voor het grootste deel uit reeds gebouwde gebouwen. Dat is jammer, want de ruimte had ook benut kunnen worden voor mensen die zelf graag een restaurant of iets dergelijks. Buiten deze feiten geeft Stedelijk Leven wel een aantal leuke extra’s zoals het gamen, basketballen, nieuwe carrières en natuurlijk alle nieuwe voorwerpen die je kunt kopen en bouwen. Wil je een nieuwe Sims game, lekker veel gameplay en is het spelen belangrijker dan het bouwen? Dan zit je goed bij Stedelijk Leven.

Voordelen

• GeekCon! 🙂
  • Gamen en Basketball