Review: Case Logic Reflexion crossbodytas

Elke Krechting beoordeelde namens GadgetGear de met 4 sterren.

• te gebruiken als gewone tas
  • makkelijk te openen voor snelle foto's

• hengsels te laag op de tas

Case Logic, een merk met innovatie tassen voor allerlei doeleinden. Hier een review over een compacte cameratas.

Bij het zien van deze cameratas werd ik gelijk gelukkig. Hij is hip en ook erg praktisch! Ik heb de antraciet uitvoering en heeft een denim look. Hij is er ook in het rood en crème. Tevens heeft de tas veel vakjes en hier houd ik van. Gescheiden opbergen zorgt er voor dat je alles uit elkaar kan houden en ook sommige spullen elkaar niet beschadigen.

img_20160929_195056

Opbergen

De tas heeft veel opbergvakjes, zowel in het hoofdgedeelte als in het voorvak. Er is plek voor je camera en tablet in het hoofdvak, en in het voorvak kunnen ook nog documenten,portemonnee, sleutels (zonder dat deze andere apparaten kan beschadigen),  kabels, oplader en eventueel past een joystick er ook in. Ik was nieuwsgierig, de rits gaat nog steeds makkelijk dicht 😉  Helemaal in de voorflap is een speciaal vakje voor een telefoon. Zo kun je hier makkelijk bij zonder de hele tas op te moeten doen.

img_20160929_195157img_20160929_195354

Speciaal voor de camera

Extra cameratasje met dikke zachte binnenkant voor extra bescherming van je camera. In dit tasje past mijn spiegelreflex camera met een extra lens. Je kunt met een touwtje het tasje dicht maken zodat er ook geen vuil bij kan komen. Naast dit tasje dat in het hoofdvak zit, past er ook nog iets naast zoals een drinkfles. Hoewel deze ook aan de buitenkant in een van de twee zijvakken geplaatst kan worden. Als je een grote camera hebt of een aantal lenzen, dan zou ik kijken voor een groter formaat tas.

img_20160929_195529

Gebruiksvriendelijk

Het hoofdvak is makkelijk open en dicht te doen en heeft ook een bijzonder grote, vierkante opening. Hierdoor kun je makkelijk en snel je camera uit de tas halen op momenten dat je snel even een foto moet maken van iets moois! Ook de extra grote ritsen zorgen er voor dat de tas makkelijk en snel op te maken is. Dit is erg handig in het gebruik van de tas met fotograferen.

Het hengsel is makkelijk te verstellen zodat hij voor iedereen lekker zit. Ook de schouderband is te verschuiven, dit zorgt er voor dat je hem altijd op je schouder kan hangen en geen last krijgt van de band. De schouderband is niet van het hengsel af te halen voor degene die dit niet prettig vinden.  Een klein detail is dat de tas op je rug iets naar voren hangt doordat de aanhechting van de schouderband iets verder naar onderen zit. Dit is een kwestie van wennen. Verder draagt hij erg fijn en voelt ondanks de vele spullen die je er in kan doen niet zwaar aan.

Alledaags

De cameratas is niet alleen te gebruiken als cameratas. Door het speciale tasje waar je de camera in doet er uit te halen tover je de tas zo om in een tas die te gebruiken is voor de dagelijkse dingen. Je hebt dan een ruime opbergtas.

img_20160929_195327

Kortom

Het is een hele fijne en handige camera tas. Een hele dag mee op stap en je hebt geen last van je schouder of rug omdat hij heel comfortabel is. Door de vele vakjes kun je erg handig alles apart opbergen. Dit vind ik altijd heel erg prettig.

Specificaties

Gewicht: 0.8 kilogram

Afmeting tas: 31 x 11 x 27 cm