Review: Sandberg Blast Mouse Gaming Muis (USB)

• Cool design
  • Comfortabel zwaar
  • User customizations
  • Prijs

• Geen

Ik zit nog steeds te wachten tot de Sandberg Blast Mouse stiekem een keer transformeert in een kleine Decepticon. Tot die tijd heb ik de meest robuuste, zware en prettigst spelende muis ooit!

Sandberg scoort goed met de EsportsEquipment en dat is niet zo gek. Dit label staat voor fraai uitziende, betaalbare en vooral heel goeie game producten. Eerder mocht ik al de Derecho Gaming Headset al testen en reviewen waar deze drie USP’s ook aanbod kwamen. De Blast Mouse past ook goed in dit rijtje.

De Blast Mouse is een gaming muis. Anders dan een simpele muis kan deze uitgebreide versie veel meer dan zijn gewone broertjes en zusjes.  De Blast Mouse heeft extra features, zoals tien macro buttons die je vooraf kunt programmeren, een ijzeren ingebouwde plaat die een fijn zwaar gevoel geeft, een 6400 fps frame rate en tot 4000 DPI switchable. Deze bad boy is Ingebouwd met een Avago 3050 optische sensor die je dankzij de bijgeleverde software op maat kunt instellen en de toffe Multi color LED lichtjes die het gamen een extra dimensie geven.

20160614_121811

Looks

De Blast Mouse ziet er echt uit als een Transformer, maar dan de slechteriken. Bad ass! Dat is het juiste woord. De harde, futuristische looks die robotachtig aandoen geven de muis een gevoel van macht. Doordat je gemakkelijk in de muis kunt kijken ziet het er des te meer future uit. Zoals ik al zei bij de intro: Ik zit nog steeds te wachten tot de Sandberg Blast Mouse stiekem een keer transformeert in een kleine Decepticon. Tot die tijd heb ik de meest robuuste, zware en prettigst spelende muis ooit! Iets wat ook echt bijdraagt aan de verwennerij voor het oog is de verlichting. Een Multi-color LED licht is ingebouwd waardoor de muis per seconde langzaam overgaat in een andere kleur. Dit kun je uitzetten en zal best persoonlijk zijn, maar ik vind het geweldig.

20160614_121801

Feels

Ik gebruikte de Blast Mouse voor diverse taken, zoals het normale pc-gebruik en  het pc-gamen. Tijdens het gamen speelde ik een actie RPG waar zwaardcombinaties erg prettig werkten en een online shooter. Qua spelbeleving voelde ik dat de Blast Mouse misschien wel de beste muis was, die ik ooit heb getest. Tijdens gamesessies reageerde de muis met gemak en precisie en elke druk op de knop was een instant on-screen actie. Ik heb nog gelet op vreemde klik geluidjes of vertragingen waar ik een andere reviewer over hoorde klagen, maar hier heb ik niets van gemerkt.

20160614_121701

Performance

In het begin is de muis even wennen. Het beestje is een stuk zwaarder en je hebt eventjes het gevoel of je tijdens het game een fitness oefening aan het doen bent. Dit went al gauw en zorgt niet voor irritatie of blessures. Het geeft het gevoel alsof je een zwaarder wapen hanteert tijdens het spelen, wat echt een tof gevoel geeft. Inclusief de links, rechts en de middelste muisknop komt de Blast Mouse met een 10-knoppencombinatie, een onder iedere knop en drie op de linker kant. Voor iedere knop is er een speciale instelling te gebruiken. Wil je dat een bepaalde knop staat voor de dubbele of driedubbele muisknopactie? Geen probleem. Bedenk dat je met sommige actie games of shooters op deze manier veel sneller een bepaalde combinatie maakt, wat absoluut een aanrader is.

Product Specificaties

• USB interface
  • USB cable 2 metres
  • Avago 3050 optical sensor
  • Up to 4000 DPI switchable
  • 6400 fps frame rate
  • Multi-color LED lights
  • 10 programmable buttons
  • Key life: 5 million
  • Built-in heavy iron plate
  • Weight: 140 g

Blast_mouse_gaming_mouse_sandberg_entert1_review_gadgetgear_review1

Een eerste klas gaming muis voor een zeer aantrekkelijke prijs. Waar vergelijkbare modellen honderd of soms honderden euro’s kosten is deze muis met een prijs tussen de € 60 en € 75 een briljante keuze. Het design van de muis is zo tof, dat je de eerste dagen af en toe de tijd neemt om je muis even te bekijken en het gamen laat rusten. Hij valt gewoon enorm op! Het gebruikerscomfort is prima en het zware metalen gevoel is koning.  Als gewone pc-muis zou ik de Blaster niet aanschaffen, gewoon omdat het onnodig is (behalve de lookds dan). Hij is voor gewoon en zakelijk PC gebruik wat te zwaar. Maar… het is niet voor niets een gaming muis. Het feit dat je deze muis zelf kunt customizen maakt het een klasse A muis voor een goede prijs. Mijn tip zou zijn: neem voor deze uitzondering eens een keer een  Decepticon in huis.

Voordelen

• Cool design
  • Comfortabel zwaar