Review: Heroes Reborn (Blu-Ray)

• Prima verhaal
  • Veel afleveringen

• Weinig diepgang in de extra's

De hitserie Heroes ging in 2006 van start als meer down-to-earth alternatief op de bekende X-Men van Marvel. Het grote verschil zit hem er dan ook in dat de serie minder heldhaftig is en meer in ging op de sociale problemen die ontstonden wanneer de ene mens duidelijk anders is dan de andere mens. Destijds was het makkelijk om ook een link te leggen met The 4400. Is het anno 2016 tijd voor een reboot? Zo klinkt de titel wel, maar een echte reboot is het niet. Heroes Reborn richt zich op de originele fans en is eigenlijk gewoon het vijfde seizoen van de serie.

Heroes Reborn plaatst ons vijf jaar na het einde van het vierde seizoen. In harte Odessa, Texas. We zien hoe een terroristische aanslag een groot aantal evo’s (de mensen met een speciale gave) en gewone mensen op een conferentie om het leven brengt. Vanaf dat moment is de jacht meteen geopend. Alle evo’s moeten worden opgespoord en opgebost. Maar wat dan?

Al snel blijkt een conglomeraat in staat om de bijzondere gaven van de evo’s af te tappen en voor eigen doeleinden in te zetten. Uiteraard gaat het hierbij om macht. in de eerste twee uur introduceert de serie dan ook een berg nieuwe karakters. Tegelijkertijd krijgen we ook weer een aantal belangrijke karakters uit de originele serie te zien. Van de iconische Hiro tot aan de Haïtian. De enige opvallende afwezige is cheerleader Claire.

Met de jacht op de evo’s recyclet Heroes Reborn eigenlijk het verhaal van het eerste seizoen van Heroes, maar dan op een net iets heftigere manier. Ook zien we hoe de technologie in de tussentijd niet stil heeft gestaan. Alle grafische effecten zien er net iets lekkerder uit en de serie bevat net even wat meer spektakel dan de originele serie.

Op de drie schijfjes van Heroes Reborn vinden we alle dertien afleveringen van Heroes Reborn. Daarnaast heeft Universal nog wat achtergrondinformatie over de karakters en verwijderde scenes toegevoegd.

Heroes Reborn is geen reboot, maar gewoon het vijfde seizoen met een nieuwe cast. In de eerste afleveringen is dit even wennen, maar al snel voelt de serie vertrouwd aan met als voordeel dat de makers nu net iets meer kunnen qua grafische effecten.

Heroes Reborn is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.