Review: The Legend of Hercules (Blu-Ray 3D)

• Sterke cast
  • Vlotte verhaallijn

Er zijn al heel wat films rond Hercules verschenen en ook dit jaar stonden er weer een aantal op de planning. Afgelopen week mocht ik naar The Legend of Hercules kijken. Deze spectaculaire 3D film vertelt ons over het ontstaan van deze legende.

Wanneer we de film starten, zien we hoe koning Amphitryon (Scott Adkins) op epische wijze een naburig volk aan zijn koninkrijk toevoegt. Niet slechts door zijn leger tegen het leger van de vijandige koning op te zetten, maar door op het moment van de waarheid het directe gevecht met die andere koning aan te gaan. ‘Winner gets all’ is het idee en die strategie zien we tijdens de film nog diverse keren terug.

Toch loopt het leven van de gretige Amphitryon niet over rozen. Zijn vrouw, koningin Alcmene (Roxanne McKee) is het gedrag van haar man helemaal zat en verzoekt de goden om een oplossing. Ze krijgt de mogelijkheid om het kind van Zeus, Hercules ter wereld te brengen, hetgeen al snel ene goddelijke vrijpartij oplevert omdat de koningin, in tegenstelling tot Eva in de Bijbel, geen onbevlekte ontvangenis gegund is ;-).

Hoewel de koning deze ‘zwakte’ van zijn vrouw niet wil openbaren, zit hij dus wel met een buitenechtelijk kind opgescheept en dat leidt ertoe dat Hercules de toegang tot de troon al snel wordt ontzegd. Wanneer hij ontdekt dat zijn broer achter zijn chick Hebe (Gaia Weiss, die blonde uit Game of Thrones) aan zit, gaat het helemaal mis.

Het lijkt er misschien op dat ik erg veel over deze 98 minuten durende film weggeef, maar geen nood. Dit is een opsomming van de hoogte punten uit het eerste kwartier. Dit geeft je een beetje een idee van de vlotte opbouw van het hele verhaal rondom deze legende.

Hoewel de acteurs die gecast zijn, zijn het met name de koning en de koningin die misschien niet de juiste personen voor de rol zijn. Simpelweg omdat ze te jong zijn om zulke oude kinderen groot te hebben gebracht. Toch mag dat de pret van The Legend of Hercules niet drukken en kosten noch moeite zijn gespaard voor de special effects. Tel daarbij op dat de film in 3D geschoten is, en je hebt een gewoon een heerlijke film om naar te kijken.

Wij ontvingen van Eone de 3D Blu-Ray uitvoering van The Legend of Hercules. Deze bevat naast de 3D versie, ook de 2D uitvoering. Heb of wil je geen 3D, kun je hem dus nog steeds kijken.

IMG_9999

The Legend of Hercules was voor mij de verrassing van de week. Ik heb het doorgaans niet zo op films over dit soort halfgoden. Vooral omdat ze vaak enorm overdreven zijn. Denk aan wat Marvell met Thor heeft gedaan. Met deze film is dat anders. Hercules hoeft nauwelijks goddelijke krachten aan te wenden, maar is vooral slim en handig. Doordat de vertelling ook nog eens lekker vlot loopt, is het een heerlijke film geworden.