Review: This is The End (DVD/4K Blu-Ray)

• Veel leuke grappen
  • Creatieve vormgeving
  • Goede cast
  • Leuke extra's

• Veel penissen
  • Ondertiteling is wat slordig gedaan

Met Superbad had het duo Evan Goldberg en Seth Rogen in 2007 goud in handen. Anno 2013 keren ze terug met de film This is The End. Een film waarin een stel Hollywood acteurs zichzelf mogen spelen terwijl de wereld vergaat. Op dat moment kom je er achter dat ze helemaal geen helden zijn. Zeker niet wanneer ze er achter komen dat het de duivel zelf is die achter ze aan zit en de rantsoenen vooral uit alcohol en drugs blijken te bestaan.

We starten op het vliegveld waar Seth Rogen zijn vriend Jay Baruchel ophaalt. Jay blijkt een hekel te hebben aan Los Angeles, dus de twee rijden zo snel mogelijk naar de villa van Seth waar de nodige narcotica klaarliggen.

Na de eerste blowsessies, krijgt Seth zin in een feestje en Jay laat zich meeslepen naar een villa waar hij al helemaal niet wilt zijn, met een stel Hollywood figuren waar hij helemaal niet mee om wenst te gaan. Wanneer Jay en Seth nar de locale buurtsuper lopen gaat het mis. De Apocalyps is aangebroken. Terwijl alle goede zieltjes worden opgezogen naar de hemel, opent een gigantisch gat in Hollywood waar vele sterren in weten te vallen. Behalve James Franco, Jonah Hill, Set, Jay, Danny McBride en Craig Robinson. Zij blijven achter in hun villa.

This is The End is een film die bol staat van de zelfspot. Heel Hollywood wordt op de hak genomen en dan blijft het niet bij acteurs. Ook muzieksterren mogen eraan geloven. Zo zien we Rihanna in de film en hoe ze wordt toegezongen over haar slipje. We zien vaag iets dat lijkt op Miley Cyrus en zelfs de echte Backstreet Boys hebben zich voor de film laten strikken. Daarnaast komt ook de schattige Emma Watson uit de Harry Potter serie haar plekje in de film claimen.

Zijn de Backstreet Boys niet genoeg om je vriendin op de bank te krijgen? Ook het veelvuldig gebruik van billen en borsten in Hollywood films wordt op de hak genomen. Ik geloof niet dat ik eerder een film heb gezien waarin de penis in zoveel vormen voorbij komt. Too close for comfort wat mij betreft.

Het enige echt negatieve puntje is helaas voor de ondertiteling. De persoon die dit heeft gedaan heeft duidelijk weinig met filmacteurs. Zelfs als namen in beeld geschreven staan, worden ze niet goed in de ondertiteling overgenomen. Jammer.

Aan Extra’s geen tekort bij This is The End. Natuurlijk zijn er de commentaren en making of’s, maar de bloopers en verwijderde scènes zijn pas echt smullen. Daarnaast bevat de Blu-Ray ook de korte film Jay & Seth vs. The Apocalypse. Echt de moeite waard dus.

De laatste jaren zien we veel cross-overs tussen horror en humor. Denk aan films als Haunted House en de Scary Movie serie. This is the End pakt het creatief en origineel aan. Het is heerlijk om te zien hoe Hollywood op de hak wordt genomen en dat het niet bij fictieve beroemdheden blijft. De extra’s maken de keuze voor Blu-Ray bovendien een stuk gemakkelijker. Zeker als je weet dat de film al gemastered is in 4K (UHD).