Picture of Sven Meijer
Sven Meijer

Review: Clouds & Sheep Android app

Clouds & Sheep, een simpel maf spelletje waar je snel verslaafd aan raakt. Lanceer een lief schaapje of knikker er eentje 5 meter de weide in. Vinden ze echt tof!

Alle gekkigheid op een stokje, dit spel laat je niet schaapachtig naar een schermpje kijken. Je moet er echt voor werken om verder te komen in het spel. Het doel is om je schaapjes lekker in de weide te laten grazen, met ze te spelen door interactie en minigames, maar ook om je schaapjes verliefd te laten worden op elkaar. Maar pas op, houdt de wolkjes in de lucht onder controle voordat jouw schapen een opdonder krijgen.

Maak ondertussen ook een snapshot van je schaapjes met de camerafunctie in het spel!

Aan het begin van het spel wordt je wegwijs gemaakt door de vele opties die je zult moeten toepassen om de beste sheepkeeper te worden. Eerst wat basics. Je gaat spelen met je schaapjes, geeft ze te eten en zorgt ervoor dat ze verliefd op elkaar worden. Hiermee verdien je sterretjes die je later kan inwisselen voor items. Om extra sterren te verdienen voltooi je ‘spontane’ missies met oplopende moeilijkheidsgraden. Dit varieert van schapen wassen met een regenbuitje tot sprongen maken door brandende hoepels. Al was het lanceren van een schaap, door deze aan zijn staart te trekken, vrij lastig omdat je exact aan het staartje van het beest moet trekken. Even wennen dus, maar zeker de moeite waard!

De schapen houdt je fit door ze genoeg water en voedsel te geven. Dit kan natuurlijk allemaal worden gekocht in de shop, maar het is natuurlijk veel leuker dit zelf te kweken. De graspollen die de schapen eten raken over tijd op en om nieuw gras aan te laten groeien moet je de grijze wolkjes boven het veld ingedrukt houden om het te laten regenen. Soms krijg je dan op de koop ook nog een bloemetje in de weide mee. Heel fijn, want hierdoor raken de schapen in een verliefde bui en kunnen ze samen zorgen voor nieuwe kleine bolletjes wol voor in je weide.

Clouds&Sheep 2

Tijdens het spelen raak je snel gewend aan het hoge tempo en de afwisseling die het spel bied. Omdat het zoveel veelzijdigheid bied in onderhoud van de schapen, weersomstandigheden bepalen, minigames en uitdagingen, is geen enkel moment saai en raak je snel verslaafd aan de game. Geen wonder dat deze inmiddels +10.000.000 maal is gedownload!

Overigens is het sinds kort ook mogelijk andere Clouds & Sheep spelers een schaap cadeau te doen. Of dit iets toevoegt aan de game betwijfel ik, maar iemand een schaap cadeau doen is iets wat ik tot dusver nog niet eerder heb mogen doen.