Review: Bullet to the Head (Blu-Ray & DVD)

• Eindelijk weer een actiefilm die me bij zal blijven
  • Goed acteerwerk
  • Prima stunts

• Geen diepgaand verhaal, maar wel goed genoeg voor deze film.

Stallone is back en het is ‘killer vs. killer’ in zijn nieuwste film Bullet to the Head. Een film waarbij het er gewoon weer eens ouderwets gewelddadig aan toe gaat en Stallone dus echt weer eens helemaal in zijn element zit.

Jimmy Bobo (Sylvester Stallone) en Louis Blanchard (Jon Seda) vormen al jaren een team huurmoordenaars. Wanneer de twee in een bar zitten duikt een andere huurmoordenaar op. Het is Keegan (Jason Momoa). Wanneer Jimmy naar de WC is, weet Keegan van de drukte gebruik te nemen om Louis lek te steken. Daarna zet Keegan de vaart erin en probeert hij ook Jimmy op de WC af te maken. Jimmy blijkt alleen wat sneller dan Keegan had verwacht en hij zet het op een vluchten.

Je snapt, op dat moment heeft Jimmy Bobo nog maar één doel voor ogen. Hij zal zijn partner wraken door het leven van Keegan te nemen. Toch loopt het net wat anders als agent Taylor Kwan (Sung Kang) kennismaakt met Jimmy. Taylor kan als agent bij veel informatie over de vijanden die Keegan op Jimmy en Louis hebben afgestuurd, maar hij kan het niet alleen. Beiden hebben andere belangen bij de zaak en besluiten tot een bijna onmogelijke samenwerking waarbij het koelbloedige karakter van Jimmy veel zal botsen met het moraal van Taylor.

Bullet to the Head bevat een verhaal dat niet te diep gaat en voor iedereen goed te volgen is. Echt veel verassingen zijn er niet en soms is het verhaal zelfs wat voorspelbaar. Je kiest deze film dan ook vooral om de actie en oneliners die je om de oren vliegen. Stallone lijkt af en toe zelfs een beetje nuchter naar de ontwikkelingen in het verhaal te kijken. Zeker wanneer het eindgevecht gaat plaatsvinden. Hij laat duidelijk zien dat de manier van vechten niet helemaal naar zijn smaak is ;-).

Als extra staat Bullet to the Head: Mayhem Inc op de disc. Een making off die je meer vertelt over de stunts in de film.

Bullet-to-the-Head-Unboxing

Actiefilms zijn een moeilijk genre. Je kijkt ze niet voor een diepgaand verhaal en maar al te vaak gaat het vooral om een hoop wapengekletter. Bullet to the Head behoort tot de zeldzame highlights in dit genre. Het is een film die je zeker vaker gaat zien.