Review: LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite (DVD)

• Leuke animatie
  • Veel extra's

• Spelers van de game kennen de film al

Meestal worden films omgezet in games, maar bij LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite is dat toch net even anders. Voor het maken van deze film werden de al leuke scènes uit de videogame aangevuld om tot een volledige film te komen. Een film die kinderen en fans van LEGO danwel DC Comics zeker zal aanspreken.

In de film LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite zien we hoe Superman en Batman in de problemen komen. Superman’s aartsvijand Lex Luthor doet namelijk zijn best om de presidentsverkiezingen te winnen en heeft het geniale plan gehad om de Joker (de aartsvijand van Batman) hierbij te betrekken. Toch zijn dit niet de enige bad guys waar Batman, Robin (ja, die is er ook) en Superman mee te maken gaan krijgen. Two-Face, Harley Quinn, The Riddler, ze komen allemaal voorbij in deze film.

LEGO Batman 2: DC Superheroes - The Joker

De strijd met al deze anti-helden is niet eens de enige strijd die we tijdens LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite te zien krijgen. Er is namelijk ook nog de strijd tussen Batman en Superman zelf. Een strijd die vooral over populariteit gaat en voor de nodige komische momenten zorgt. Zeker wanneer Batman zich niet gesteund voelt door Robin.

LEGO Batman Unboxing

De film duurt slechts 68 minuten, maar wij Warner Bros. begrijpen ze duidelijk dat ze de kijker dan iets meer moeten bieden. Dat doen ze dan ook in een overdaad aan leuke extra’s. Naast de docu Building Batman heeft DC Comics 3 bonus cartoons toegevoegd. Deze zijn wat kort, maar wel heel leuk. Daarnaast zit er nog een stop-motion filmpje bij een een aantal shorts van een wedstrijd die DC Comics enige tijd geleden heeft gehouden. Qua extra’s heeft LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite het dus prima voor elkaar.

LEGO Batman 2: DC Superheroes - Robin

Heb je de game al gespeeld, dan zal LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite je wellicht weinig boeien. Gewoon omdat je het verhaal en de meeste stukken van de film al wel kent. Voor ieder ander biedt deze DVD ruim een uur goed vermaak.

LEGO Batman: The Movie – DC Superheroes Unite ligt vanaf 29 mei in de winkel.