Picture of Arjan Olsder
Arjan Olsder

Moederbedrijf UPC zet Chellomedia in de etalage

De naam Chello kennen we eigenlijk alleen nog van vroeger. Het was dé kabelinternetaanbieder van Nederland. De laatste jaren verkoopt UPC alle internet en telefoniediensten echter onder eigen naam waardoor de naam Chello een beetje in vergetelheid is geraakt. Met de mogelijke verkoop van Chellomedia lijkt de afstand tussen UPC en het oude Chello verder te vergroten.

Chellomedia is het contentbedrijf binnen Liberty Global, waar UPC toe behoord. Het is eigenaar van 68 TV kanalen wereldwijd waarvan 48 kanalen volledig eigendom zijn. Die 20 anderen zijn joint ventures. Een voorbeeld zijn de Europese CBS kanalen die Chellomedia in enkele landen aanbiedt. Onder de eigen kanalen vinden we onder anderen Film1 en Sport1.

De verkoop van Chellomedia moet naar schatting één miljard opleveren voor Liberty Global. Dat is niet heel veel wanneer je beseft dat Liberty Global onlangs € 17,2 miljard uitgaf voor het Britse Virgin Media en ook nog een flink bedrag uitgaf om haar aandeel in Ziggo verder te vergroten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.