Review: Stolen (Blu-Ray)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Verhaal is goed bedacht
  • Nicolas straalt weer als de goed boef

• Weet op geen enkele manier echt op te vallen
  • Geen extra's

Over het algemeen speelt Nicolas Cage de good guy. In Stolen zien we hem, net als in Gone in Sixty Seconds en Con Air weer eens stralen als een echte boef. Nouja, een boefje dan. Ook nu straalt Nicolas weer als een crimineel met een geweten.

De film start op het moment dan Will Montgomery (gespeeld door Nicolas) met drie andere criminelen een gigantische kraak aan het zetten is. Helaas voor Will, zit de politie het tuig op de hielen en ene discussie over het wel of niet omleggen van een mogelijke getuige leidt ertoe dat Nicolas er niet meer in slaagt om uit handen van de politie te blijven. Om een al te hoge straf te voorkomen, verbrand Will de buit net voordat hij wordt ingerekend en dat… dat is een fout die hem de rest van de film zal achtervolgen.

Niemand heeft namelijk gezien dat hij de buit heeft vernietigd. Zowel zijn partners als de politie gaan er vanuit dat de buit er nog steeds is. Wanneer Will uit de gevangenis komt, breekt de strijd om het geld dan ook los. Één van zijn voormalig partners blijkt namelijk wraak te willen nemen en neemt Will’s dochter gevangen. Op dat moment heeft Will 12 uur de tijd om met $10 miljoen aan te komen zetten. Op hulp van de politie hoeft hij niet te rekenen…

Het idee van Stolen is interessant. Een ex crimineel die het rechte pad op wilt en voor een enorm probleem komt te staan doordat hij een buit moet inleveren die er al lang niet meer is. Een verhaal dat ontzettend diep kan gaan, maar dat niet altijd doet. Hiermee wordt Stolen een actiefilm zoals we ze wel vaker zien. Leuk voor een avondje en om een jaar later nog eens te draaien, maar niet één waarvan het verhaal je nog lang bij zal blijven.

Hoewel Stolen in HD is gefilmd en zo prachtig op de Blu-Ray te zien is, ontbreekt het helaas aan extra’s. We krijgen alleen een paar trailers voor aanvang van de film.

Stolen-Unboxing

Stolen is een actiefilm die niet boven de rest van het aanbod uit weet te steken. Is dat erg? Nee zeker niet. De film is echt wel goed voor een avondje kijkplezier met het hele gezin. Toch is het geen film waar echt over op te scheppen valt.