Review: How I Met Your Mother Seizoen 7 (DVD)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Kijkt lekker weg
  • Niet meer zo overdreven als in het begin

• Geen bijzondere extra's

Onlangs verscheen het zevende seizoen van How I Met Your Mother op DVD. De comedy die al een tijdje meedraait op RTL5. Ik geef meteen toe dat ik van het eerste seizoen dusdanig onder de indruk was, dat ik na drie afleveringen afhaakte. De humor was voor mij te vaak, te overdreven. Nu ik onlangs de DVD box van het zevende seizoen mocht bekijken, blijkt de serie volwassen te zijn geworden.

How I Met Your Mother draait om Ted en hoe Ted’s leven eruit ziet in 2030. Nouja, hoe het leven van Ted is in aanloop naar het jaar 2030. Ted probeert in de afleveringen zijn zoon en dochter uit te leggen hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Hierdoor hebben de makers van de comedy de vrijheid om met flashbacks te werken, wat de serie anders maakt dan andere komedies.

De artistieke vrijheid van de comedy is onder anderen goed terug te zien in de aflevering The Burning Beekeeper (15). Hier zie je iedere keer dezelfde vijf minuten uit het leven van de vriendengroep. Elke keer gefilmd vanuit een andere kamer in het huis van Lily en Marshall. Een manier van filmen die ik nog niet eerder in komedies heb gezien en zeer leuk uitpakt.

Katie Holmes heeft een gastrol te pakken.

Het zevende seizoen telt 23 afleveringen van ongeveer 20 minuten. Hoewel de meeste komedies wel afleveringen kennen die op elkaar aansluiten, laat How I Met Your Mother meer ruimte voor een verhaal dat als een rode draad door het seizoen loopt. In dit geval gaat het vooral om Lily en Marchall die in verwachting zijn van een baby terwijl ze hun flat in centrum New York verruilen voor een appartement in Long Island.

Hoewel de serie nog steeds hier en daar teveel overdrijft qua humor, zijn de grappen voor mijn gevoel een stuk beter uitgewerkt en heeft de serie iedereen wel wat te bieden.

Qua extra’s heeft de DVD box ook nog wel wat te bieden. Zo zijn afleveringen met audiocommentaar te bekijken en bevatten de DVD’s diverse verwijderde scènes. Verder zijn er nog een paar specials over hoe de serie tot stand is gekomen, maar niets dat echt spectaculair is.

How I Met Your Mother Seizoen 7 Bruiloft

Nee, How I Met Your Mother seizoen 7 is geen komedie die je eeuwig bij zal blijven. Het is gewoon een komedieserie die iedereen wel wat te bieden heeft en goed is voor een paar avondjes vermaak. Het voordeel is dan ook dat, wanneer je hem na twee jaar weer eens uit de kast trekt, je hem met hetzelfde plezier nog eens bekijkt.