Review: Groove Coaster (iOS)

Daniel Schilling beoordeelde namens GadgetGear de met 4.5 sterren.

• toffe muziek
  • visueel erg mooi
  • goede en originele gameplay
  • hoge replay waarde

• af en toe te snel en daardoor niet goed te volgen.

Elke week verschijnen er honderden nieuwe apps in de appstore. Het is moeilijk om door de bomen nog het bos te zien, oftewel, hoe weet je nou welke apps je echt moet hebben en welke niet. Natuurlijk komen de populairste apps in de top zoveel te staan of worden ze uitgelicht door apple zelf, maar er worden ook een hoop apps vergeten. Ik (Daniel) zal de komende tijd regelmatig apps gaan reviewen waarvan ik denk dat ze vergeten worden, maar absoluut de moeite waard zijn.

Deze week start ik met de app Groove Coaster

Misschien ken je het spel Child’s Eden wel, een ritme game (op het juiste moment een move maken op de muziek) met vrij trippende beelden. Groove Coaster doet eigenlijk hetzelfde, maar dan op de IOS apparaten. In Groove Coaster volg je met een avatar (er zijn verschillende, hier kom ik zodadelijk op terug) een lijn. Deze lijn staat al vast en je wordt hier automatisch overheen geleid. Wat jij als speler moet doen is op het moment dat jou avatar over een bolletje gaat op het juiste moment een bepaalde move maken. Er zijn 5 verschillende moves, die niet moeilijk uit te voeren zijn, maar wel leuk afgewisseld worden. Op Easy is dit vrij makkelijk te doen, maar speel je op hard, dan gaat erg snel, af en toe iets te snel.

Muziek en visueel

De muziek die in de game wordt gebruikt is allemaal van het caliber weird-ass japanse dance/pop. Dit past overigens wel echt bij de game en ik geniet nog steeds na meerdere keren spelen van de muziek. Er zijn een stuk of 15 verschillende nummers, die allemaal anders zijn. Genoeg afwisseling dus. De grafische stijl van deze game is echt fantastisch en misschien wel de echte oogappel van de game. Net als bij de game Child of Eden is het net alsof je in een trip zit. een groots kleurenpalet en veel felle en schreeuwende kleuren zorgen hiervoor. Naast de omgevingen die er al prachtig uitzien zijn er ook nog de animaties die telkens verschijnen als je goed op de maat meedoet. Tel hier de 8-bit achtige stijl bij op en ik kan je verzekeren dat het genot is om naar te kijken. Als laatste puntje wil ik ook nog meenemen dat je uit verschillende avatars kunt kiezen, die allemaal weer een ander voordeel hebben (meer kans om raak te tikken, 1,5 keer de score, enz..). Je kan binnen de app nieuwe avatars kopen. Ook kun je speciale items kopen die je spel nog meer bevorderen.

Groove Coaster is een must have app voor iedereen die ook maar iets ritmegames heb. Heb je dat niet, dan krijg je er wat mee door deze game!