Review: Pilotwings Resort (3DS)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Prachtige graphics
  • Gebalanceerde gameplay

• Te weinig missies
  • Leunt teveel op het bereiken van perfectie

Tussen de launchgames van de 3DS zitten natuurlijk ook een aantal titels van Nintendo zelf. Één van deze titels begon ooit op de Nintendo 64 onder de titel Pilotwings 64 en na 14 jaar is deze game eindelijk terug. Vandaag kijken wij natuurlijk of deze terugkeer een goede keuze is geweest van Nintendo.

Het Idee

Wanneer je Pilot Wings start heb je eigenlijk twee mogelijkheden. Je kiest voor missies of voor een vrije vlucht over het eiland. Wanneer je vrije vlucht opent, zal je in het begin veel vraagtekens zien. Naarmate je missies voltooid en daaropvolgend vrije vluchten voltooid verdwijnen al die vraagtekens en zal je merken dat je meer vliegtuigen en op verschillende tijden van de dag kan vliegen. De game bevat natuurlijk ook achievements, maar geen Streetpass.

3D van Groot Belang

Terwijl bij de meeste 3DS games het 3D scherm niet veel meer is dan een toevoeging om de games grafisch mooier te maken, speelt 3D bij Pilotwings Resort een zeer belangrijke rol omdat het voor het eerst mogelijk is om afstanden goed in te schatten. Dat maakt Pilotwings Resort meteen ook een hele belevenis. Op het gegevenmoment beleef je ook plezier in het enkel rondvliegen om het eiland.

Pilotwings Resort is een game met heerlijke gameplay. Hoewel je in theorie snel door de missies heen kan zijn, zit de uitdaging in het behalen van perfecte scores en dat is nog een hele klus (hetzelfde gevoel dat wij bij Angry Birds krijgen). Met Pilotwings Resort zijn heel wat uurtjes te vullen, maar iets meer uitdagingen hadden we zeker kunnen waarderen.