Review: Command & Conquer Tiberium Wars

Het was even wachten, maar eindelijk komt C&C Mobile uit onder de naam Command & Conquer Tiberium Wars. Kenners van de PC/Console serie weten dan al meteen dat de epische strijd tussen de GDI en de NOD op de telefoon verder gaat.

Bij het starten van de game valt me één ding meteen op; een strakke vormgeving, futuristische muziek en veel te kleine letters!. Omdat een mobile game natuurlijk aan een limiet zit wanneer het om bestandsgrootte gaat, zijn de filmpjes voor dialogen en animatie op het slagveld verruilt. Een slimme vinding van het EA team.

De game zelf begint met een tutorial, en dat is maar goed ook. Ik heb zelf al veel RTS games op de telefoon gespeeld, maar C&C is soms wat lastig om te besturen. EA had er goed aan gedaan om wat meer naar de concurrenten te kijken. Ondanks dit alles, zijn de levels wel erg goed opgezet en aangepast aan het feit dat je op een telefoon gewoon wat minder snel kan reageren.

Graphics: 9
Gameplay: 6
Geluid: 7
Totaal: 7.3
Testtoestel: Nokia N95

Deze Gadgeteer zegt: “Command & Conquer Tiberium Wars is gewoon een vet spel dat iedere C&C fan gewoon moet hebben.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arjan Olsder
Sinds 2003 is Arjan Olsder actief als schrijver voor diverse online en offline publicaties. Daarnaast levert hij consultancy diensten voor diverse fabrikanten en bouwt hij websites voor digishock.

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram