De overzetting van VodafoneZiggo naar de Ziggo Group kan doorgang vinden. De Europese Commissie heeft goedkeuring gegeven voor de overname van de aandelen die Vodafone in bezit heeft door Liberty Global, het Amerikaanse moederbedrijf van Ziggo. Uiteindelijk is het plan om Ziggo op niet al te lange termijn naar de beurs te brengen zodat Liberty Global naar verwachting in 2027 al kan cashen op wat het heeft opgebouwd in Nederland.
Dat de goedkeuring kwam is niet heel verrassend. Voor de marktpositie van het bedrijf en de consument verandert niet heel veel. Het is vooral een administratieve aanpassing en het samenvoegen met het Belgische Telenet levert vooral operationele voordelen op. Telenet was ook al van Liberty Global.