De oordopjesmarkt is nog lang niet verzadigd, maar bij Bose kijken ze momenteel alvast verder. Daar gaan ze nu in de muziek zelf investeren. Dat doen ze met twee nieuwe initiatieven tegelijk. Het merk lanceert Bose Records en Bose Studios.
Bose Records is het nieuwe platenlabel van het audiomerk. Het brengt muziek uit van artiesten zonder daar geld voor te vangen. Bose publiceert dit op zo veel mogelijk plekken, maar artiesten mogen altijd weg of naar een ander platenlabel overstappen. Het is dus redelijk ongedwongen. Maar Bose mag de muziek zelf ook commercieel inzetten. Daarmee heeft het minder marketingkosten. Daarnaast mag Bose de muziek ook verkopen aan grote productiehuizen voor gebruik in bijvoorbeeld films. Hoe de deals dan lopen is niet heel duidelijk.
Daarnaast gaat Bose zelf ook in-house content produceren. Dit zal onder het label Bose Studios vallen. Onder dat label probeert Bose contentmakers op allerlei fronten aan zich te bieden.
Bose zet deze stappen om twee redenen. Ten eerst is marketing steeds lastiger. Met name door de komst van AI zoekopdrachten. Het merk wil daarom meer onderdeel uitmaken van de muziekwereld dan alleen maar het produceren van headsets en speakers. Daarnaast hoopt het zich zo te verweven met de muziekindustrie, dat het merk top of mind is bij muziekmakers en genieters aldus Business Insider.