DC Krypton Seizoen 1 op DVD

Review: Krypton Seizoen 1 (DVD)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 4.5 sterren.

• Interessant verhaal
  • Mooie karakters
  • Mooie effecten

We keren terug naar het superheldenrijk van DC comics. Zo’n 200 jaar voor de avonturen in Smallville. Nog ver voor de komst van Superman. Eindelijk wordt het verhaal verteld over wat er op zijn thuisplanneet heeft plaatsgevonden, waardoor Superman als baby de ruimte in werd geslingerd in de hoop zijn soort op een andere planeet weer groots te maken.

Het verhaal neemt ons mee naar Kandor, de hoofdstad van de planeet Krypton. Daar ontmoeten we Seg-EI van het huis van EI. Hij is de jonge grootvader van wat later Superman zou worden. Zijn huis is ten schande gemaakt en moet in de sloppenwijken van Krypton zien te overleven. Seg-EI doet er dan ook alles aan om de familie-eer te herstellen. Ondanks zijn charismatische verschijning, lijkt dat een behoorlijk lastige klus.

Totdat hij in aanraking komt met Adam Strange. Een tijdreiziger van de planeet Aarde. Hij vertelt Seg dat er een groot gevaar op komst is. Een gevaar waarbij de gehele planeet tot haar einde zal komen.

Adam Strange is niet de enige die opduikt in de serie. DC Comics staat erom bekend dat er veel cross-overs tussen haar karakters plaatsvinden. Nu is dat hier wat lastig gezien we op een andere planeet zitten, maar toch zien we interessante antihelden als Brainiac en Doomsday opduiken.

Ondanks dat de tien afleveringen op slechts twee DVD’s staan, heeft Warner Bros. heel wat ruimte gezien voor bonusmateriaal. Zo gaat het team in op het opbouwen van de wereld van Krypton inclusief het leven op de planeet, zien we hoe de serie werd voorgesteld tijdens Comic-Con 2017 en zijn er de nodige verwijderde scenes en grappige momenten tijdens het filmen. Eerlijk is eerlijk. Een serie waar zoveel werk in is gegaan om deze mooi te maken, verdient eigenlijk een Blu-Ray release.

Conclusie: Krypton Seizoen 1 op DVD

In slechts tien afleveringen, zet Warner Bros. een supermanverhaal neer, zonder superman. Een verhaal dat iedere fan moet kennen, om de achtergrond van de held met de rode cape echt te doorgronden. Bekende DC karakters als Braniac en Doomsday geven de show nog het dat beetje extra herkenning om het één grote smulpartij te maken voor alle DC Comics fans.

Krypton S1 kopen