McDonalds J Rietje
Picture of Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

McDonalds heeft het rietje opnieuw uitgevonden

Wellicht is het je weleens opgevallen. Wanneer McDonalds een nieuw product heeft, worden er vaak compleet nieuwe machines voor in de restaurants neergezet. Voor de introductie van een nieuwe milkshake in de VS pakt het bedrijf het anders aan. Ze hebben een nieuw rietje ontwikkeld.

Het grootste probleem met milkshakes is dat je ze pas kan drinken als het ijs voldoende gesmolten is. Wanneer je milkshakes met laagjes uitbrengt zoals de Chocolate Shamrock die het bedrijf nu in de VS gaat introduceren, ga je laagje voor laagje drinken. Niet helemaal de bedoeling gezien de smaken mooi samen moeten vloeien.

Vandaar dat McDonalds nu een J-vormig rietje heeft laten ontwikkelen door een groep ingenieurs die zich normaal met aerodynamica en robotica bezighouden. Ze hebben de exacte vorm van de J berekend en waar de gaten moeten zitten. Over die gaten gesproken, die hebben ook nog specifieke vormen om de vloeistoffen juist te geleiden.

En zo werd een rietje toch nog rocketscience. Via Engadget.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.