Review: Our Kind of Traitor (Blu-Ray)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 3 sterren.

• Interessant verhaal, in een andere tijd

• Heeft moeite spannend te blijven

Vandaag hebben we met Our Kind of Traitor weer eens een heerlijke thriller op het programma staan. Een verhaal over een Russisch stel dat in Marrakach in contact lijkt te komen met een vriendelijke Rus. Al snel blijkt deze vriendelijke vent een geheim bij zich te dragen.

Het koppel Perry Makepeace (Ewan McGregor) en Gail Perkins (Naomie Harris) hebben een relatie met de nodige schoonheidsfoutjes. Met behulp van een romantische reis naar het Marokkaanse Marakach hoopt het stel het vuur in de relatie weer aan te wakkeren en zo opnieuw een start te maken.

De vakantie van de twee loopt bijna ten einde op het moment dat het stel Dima (Stellan Skarsgard) leert kennen. Een flamboyante Rus die met zijn charmes al snel het stel met zich mee weet te krijgen. Dat wil zeggen, het is vooral Ewan die met de Rus flink de bloemetjes buiten lijkt te gaan zetten. Feesten, vrouwen en wit snuifsel passeren vormen de ideale partysetting. Toch blijkt de nieuwe vriend al snel niet te zijn wie het echtpaar denkt dat hij is. Hij blijkt te willen ontsnappen uit het criminele circuit en hoopt via het stel een verblijfsvergunning en bescherming in het Verenigd Koninkrijk te krijgen. Uiteraard in ruil voor zijn hele verhaal. Het stel bevindt zich al snel tussen twee vuren.

Our Kind of Traitor is de verfilming van het gelijknamige boek van John le Carré uit 2010. Een schrijver met veel ervaring in de wereld van de spionagethrillers. Toch is het verhaal niet heel spannend. Of het weet in ieder geval niet lang zijn spanning vast te houden. Het voelt een beetje als een oude bondfilm in een modern jasje, maar zonder het budget van de huidige bondfilms. Het verhaal is aardig, maar mist de scherpe randjes.

Our Kind of Traitor is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.