Review: Huisdiergeheimen (3D Blu-Ray)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 4.5 sterren.

• Prachtige animatie
  • Heerlijke humor
  • Aardig verhaal
  • Enorm veel extra's

Van de studio die ons de Minions bracht, bekeken we afgelopen week de nieuwste creatie. The Secret Life of Pets, Huisdiergeheimen in het Nederlands. Een heerlijke animatiefilm over het leven dat huisdieren leiden wanneer hun baasjes de deur uit zijn.

Dat het een succes is, dat weet je natuurlijk al lang. Het was één van dé toppers die afgelopen herfst in de bioscopen draaide. Inmiddels is de film uit op DVD en Blu-Ray (3D).

Huisdiergeheimen speelt zich af tijdens de zomer in New York. De film trapt meteen af met een serie leuke scènes die we grotendeels al uit de trailers kennen. Het wordt meteen duidelijk dat de huisdieren in deze film een ander leven leiden dan wij mensen denken. Na deze eerste grappen en grollen komen we er achter dat de huisdieren graag bij elkaar op bezoek komen. Behalve Max. Voor hem is het allemaal nog wat nieuw en hij blijft oprecht graag bij de deur zitten om op zijn bazin te wachten. En wat zij op een dag meebrengt…

Max krijgt er een vriendje bij. Een enorme hond genaamd Duke die in zijn leven komt en ook de nodige aandacht van zijn bazin opeist. Al snel ontstaat er een concurrentiestrijd. Een concurrentiestrijd dat een enorm avontuur aanwakkert. Natuurlijk is het afhankelijkheid en vriendschap dat de twee moet redden, maar er is veel meer. Zo is er aandacht voor het lot van zwerfdieren en is er een terrorkonijn. Oké, dat terrorkonijn lijkt de bron van al het kwaad dat de twee overkomt, maar het door Kevin Hart gespeelde konijn is wel een briljant karakter.

En nee, het terrorkonijn staat niet alleen in de filmt. Er is een enorme berg aan karakters om van te genieten. Zo is er bijvoorbeeld een roofvogel die net niet te vertrouwen is, maar ook een invalide hond die de nodige zwartgallige humor introduceert. Qua humor is het echt een verhaal voor jong en oud.

We keken de film in 3D en de afwerking van Huisdiergeheimen is dan werkelijk fantastisch. Nu is het bij een film uit de computer niet heel lastig om deze in perfect 3D uit de computer te laten rollen. Om de diepte echt indrukwekkend te maken, moet ook de regie aan de slag en hier en daar wat objecten op de juiste plaats zetten. Zo wordt de 3D ervaring een stuk dieper en daar is keurig aan gedacht.

Qua extra’s kom je in de 3D Blu-Ray box echt helemaal niets te kort. Naast de 3D Blu-Ray, vinden we ook de reguliere 2D Blu-Ray in de doos en de DVD uitvoering van de film. Wil je de film ook nog onderweg bekijken, kun je hem via een UV code naar ieder apparaat downloaden.

En dan zijn er nog de extra’s op de schijfjes zelf. Dit begint met drie extra minifilmpjes. Waaronder één met de minions. Alle drie erg sterk qua humor en animatie. Er zijn ook nog drie minion filmpjes die alleen een korte sketch bevatten terwijl ze naar de film kijken. Iets minder grappig, maar de kinderen lagen dubbel. Dus de moeite waard. Verder is er een enorme berg aan materiaal over hoe de film is gemaakt.

Na The Minions was het duidelijk tijd voor een film met wat meer verhaal. Humor en emotie wisselen elkaar af. Bovendien lijkt er ook meer aandacht te zijn voor de papa’s en de mamma’s die meekijken. Zo heeft het biggetje in Huisdiergeheimen bijvoorbeeld tatoages die sterk doen denken aan die van Trevor in GTA. en heerlijke kick-off van het weekend.

Huisdiergeheimen is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.