Review: Bad Neighbours 2 (Blu-Ray)

• Nog grappiger dan het origineel
  • Veel, leuke extra's

• Geen echte vernieuwingen in het verhaal

Regisseur Nicholas Stoller flikt het. Na enorm gelachen te hebben om de originele Bad Neighbours, presenteert hij een opvolger die gewoon nog grappiger is. Dit maakt Bad Neighbours 2 de ideale zaterdagavondfilm.

In Bad Neighbours ontmoette we het gezinnetje van Mac (Seth Rogen) en Kelly (Rose Byrne) Radner. Het gezin kreeg toen een fraternity (mannelijke studentenvereniging) naast zich te wonen. Hoewel de twee er in eerste instantie nog wel mee overweg leken te kunnen, sloeg de stemming al snel om. Het werd oorlog tussen het gezin en de studenten. Een oorlog die ze min of meer wonnen.

In Bad Neighbours 2 is het gezin opnieuw de klos. Ditmaal krijgen ze een sorority (vrouwelijke studentenvereniging) naast de deur. De studentes zijn de woonwijk ingestuurd om daar hun feestjes te vieren. Je snapt. het verhaal herhaalt zich. Ook nu barst de strijd weer los tussen het gezin en de studentes. Vooral de prachtige Shelby (Chloë Grace Moretz) belooft een uitdaging voor het gezin te zijn.

Opvallend genoeg mogen we ook Zac Efron weer verwelkomen. Was hij in de vorige film nog de nachtmerrie van het gezin, staat hij als Teddy Sanders nu aan de kant van het gezin. En helpt dus ook mee de meiden hun huis uit te werken.

Hoewel het verhaal niet heel origineel is, gaat het bij Bad Neighbours 2 vooral om de vele, foute grappen en stunts die de kampen uithalen om elkaar het leven zuur te maken. Daarbij gaat de humor ook een stuk dieper dan in de eerste Bad Neighbours. Dat is precies waarom Bad Neighbours 2 voor mij in ieder geval een stuk leuker is geworden dan het origineel.

Universal levert Bad Neighbours 2 netjes met UV code af. Je krijgt naast de Blu-Ray dus ook de digitale download voor al jouw apparaten. Natuurlijk zit er een gag-reel bij, maar echt grappig is de Line-O-Rama. Verder gaan de extra’s in op het verhaal, het verschil tussen sororities en fraternities en natuurlijk het studentenleven in het algemeen. Universal pakt de film dus prima in.

Het is lastig jouw eerste succes te overtreffen. Zeker wanneer het verhaal grofweg gelijk blijft. Toch is het gelukt in Bad Neighbours 2. De stunts die de vechtende kampen met elkaar uithalen zijn werkelijk briljant.

Bad Neighbours 2 is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.