Review: Kung Fu Panda 3 (Blu-Ray)

Jack Black, Angelina Jolie, Dustin Hoffman, Jackie Chan, Seth Rogen, Lucy Liu, David Cross, Bryan Cranston, Rebel Wilson en J.K. Simons. Met zo’n stemmencast alleen al voor de Engelse versie, weet je dat FOX echt heeft geïnvesteerd in alweer de derde Kung Fu Panda.

Het is jaren geleden dat Po zijn vader kwijtraakte. In dit derde deel zien we dan ook hoe een andere panda zijn dorp binnenkomt. Een oudere panda. Een panda die jaren geleden zijn zoon verloor… Qua intellect zitten de twee op hetzelfde niveau, dus ze hebben er even voor nodig voor ze beseffen familie te zijn. Welkom in de humoristische wereld van Kung Fu Panda. Nu Po er een stukje familie bij heeft, begint het al snel te kriebelen. Po wilt meer, dus de twee reizen af naar een dorp vol panda’s. Een dorp dat al snel bedreigd wordt door een rund genaamd Kai. De enige redding voor het dorp is om alle panda’s Kung Fu Panda’s te maken. En dat blijkt een enorme klus.

Qua verhaallijn speelt Kung Fu Panda op safe. Er zijn veel gelijkenissen met de vorige delen, maar dat hoeft niet veel uit te maken. Wat vooral lastig is, is het onderscheiden van de nieuwe karakters. Er zijn ineens wel erg veel panda’s in beeld en hoe hou je deze goed uit elkaar? Bovendien zakt de film qua tempo halverwege een beetje in. Gelukkig herpakt de film zich daarna wel weer.

Kung Fu Panda is verder vooral een feest van herkenning. Het ene bekende karakter na het andere komt terug in deze film en stuk voor stuk sterk gecast qua stem (we hebben de Engelse versie gekeken).

Fox weet natuurlijk wel hoe je een kinderfilm op een Blu-Ray zet. Het schijfje zit dan ook weer vol leuke extra’s die zich vooral op kinderen richten. Zo kunnen kinderen karaoke zingen, maar zijn er ook knutseltips en kunnen ze zich verder verdiepen in de wereld van Dreamworks. Er is ook een 3D uitvoering. Daar kunnen we helaas weinig over vertellen.

Kung Fu Panda heeft halverwege de film een beetje te leiden onder de verhaallijn van de film. Het tempo wordt verloren en misschien zijn er gewoon wat teveel panda’s waardoor de rol van Po niet onderscheidend genoeg is. Dit maakt dit derde deel uit de serie niet heel slecht, maar wel wat zwakker dan verwacht. Toch is de kans klein dat de serie bij dit derde deel stop en laten we eerlijk zijn, er zijn nog voldoende verhalen te verzinnen.

Kung Fu Panda 3 is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.