Review: Unfinished Business (DVD/Blu-Ray)

Frank van den Berg beoordeelde namens GadgetGear de met 1 sterren.

• Een aardige scene ergens aan het eind van de film.
  • Veel bekende acteurs.

• Slecht script.
  • Weinig humor.
  • Onechte emoties.

Een Amerikaanse Comedy over een roadtrip van twee volwassen mannen en een jongen. Met Vince Vaughn, Dave Franco en Tom Wilkinson. Geregisseerd door Ken Scott. We beginnen het verhaal meteen met een aanvaring van Dan Trunkman met zijn bazin Chuck Portnoy. Het loopt niet helemaal goed af en Dan besluit zijn eigen weg te gaan.

Toevallig besluiten twee andere mensen dat ook te doen en min of meer toevallig zijn ze dan aan elkaar overgelaten. Na een jaar zonder opdrachten (ze handelen in metaalsnippers) rinkelt de telefoon en moeten ze op stel en sprong naar Portland om eindelijk een goeie zakendeal te sluiten. Als ze aankomen ontmoeten ze Chuck, zijn oude bazin, die de deal voor de ogen van de mannen naar haar eigen bedrijf sleurt. Ze staan met lege handen. De klant, een rol van James Marsden, verteld Dan dat als hij nog een kans op een deal wil hij meteen naar Duitsland moet gaan om daar een nòg grotere baas te ontmoeten. Ze vertrekken meteen, ondanks dat het thuisfront Dan steeds maar weer confronteert met problemen over pesten op school en beloofde hulp bij het huiswerk. In Duitsland belanden ze in het Oktoberfest voor homo’s, een G8 demonstratie en een hostel met overmatig druggebruik om uiteindelijk de deal te sluiten met…En de afloop laat zich raden.

sceneUnfBus1 sceneUnfBus2

Mening

Unfinished Business is een matige comedy die maar moeilijk op gang komt, en is hier in Nederland niet uitgekomen in de Bioscoop. Hier en daar mis je als kijker een paar scenes, waarschijnlijk omdat tijdens de montage geprobeerd is er een coherent geheel van te maken. Er is genoeg te zien in de film en er gebeurt een hoop, maar logisch wordt het nergens en Unfinished Business doet zijn naam alleen daarom al eer aan. Hij is nog niet helemaal af. Vince Vaughn doet zijn best het matige scenario naar een hoger plan te tillen en wat Tom Wilkinson, Dave Franco, Sienna Miller en James Marsden in deze film doen is mij een raadsel. De enige scene die er wèl toe doet zit een beetje aan het einde van de film en gaat tussen opperbaas Maarten Daaervk (gespeeld door Uwe Ochsenknecht) en Dan. Deze scene is gek genoeg de enige scene die klopt en daardoor ook aankomt bij de kijker. Unfinished Business werd mij aangeboden ter review door Lewis Entertainment, waarvoor dank en is te koop bij o.a. Wehkamp, Bol.com.