Review: Tracers (Blu-Ray)

Roelof van Doorn beoordeelde namens GadgetGear de met 2.5 sterren.

• Prima stunts
  • Prima cast

• Verhaal komt te langzaam op gang

It’s not a crime if they don’t catch you. De cover en de slagzin van Tracers garanderen een heerlijke actiefilm. De beschrijving op de achterkant van deze film trouwens ook. Toch blijkt Tracers vooral een film over freerunning of parcours. Net wat jouw voorkeur heeft.

Het verhaal van Tracers begint bij de ontmoeting tussen fietskoerier Cam (Taylor Lautner) en Nikki (Marie Avgeropoulos) zo ongeveer onder een vrachtwagen. De enige die het niet overleeft is de fiets van Cam, maar de volgende dag blijkt Nikki een nieuwe voor hem te hebben gekocht.

Cam is nieuwsgierig naar Nikki en zoekt haar op. Wanneer hij haar vindt, blijkt Nikki een ster in parcours te zijn en dat inspireert Cam om ook deze sport te beoefenen. Tegelijkertijd komen we er achter dat Cam financieel flink in de problemen zit. Hij moet nog schulden bij de Chinese maffia aflossen. Wanneer hij ontdekt dat de parcour groep van Nikki zwaar betaalde opdrachten uitvoert, sluit hij zich bij de groep aan. Op dat moment komt er een hoop op het spel te staan.

Tracers heeft alles mee om een stevige actiefilm te worden, maar dat is niet helemaal gelukt. De film staat veel te lang stil bij de romantiek tussen Cam en Nikki en Cam’s trainingen om ook een ster in parcour te worden. Op het moment dat Cam goed genoeg is zien we zijn ontgroening en daarna gaan we eigenlijk meteen al over naar de allesbepalende missie van de groep. De film gaat van te langzaam naar veel te snel en dat is jammer.

De titel, de cover, de cast, de introductie… alles geeft de illusie dat Tracers een snelle actiefilm is. Het tegendeel blijkt waar. De actiescènes in Tracers zitten enorm goed in elkaar, maar de film staat veel te lang stil bij het spel tussen Cam en Nikki. Hierdoor start de film veel te langzaam. Komt het spannende deel van het verhaal eindelijk op gang, is het alweer voorbij voor je het weet. Een gemiste kans.